Teslas självkörning – vara eller icke vara

Men om man ska prata om dubbla verkligheter så måste man ju ha koll på den verklighet som vi lever i och det är nog tyvärr så att du inte har det vad gäller den kommersiella driften av Robotaxi. Vilken sen början av denna månad inkluderar alla som laddat ner appen i sin iPhone eller Android.

Har jag aldrig råkat ut för… Har du?

Moget! Du verkar bitter!

Nej då, det är underhållande att sitta och se på hur Elons-fanclub gör vad de kan för att försvara han rullande parkbänkar (inte mitt utryck).

1 gillning

Nej, kör inte bilar med så dålig komfort eller från företag vars ägare stöttar fascister.

2 gillningar

Stämmer inte heller. P.g.a. att kunder önskade att använda tjänsten sena kvällar så kör Robotaxi till kl.02:00. Anledningen till att man inte kör 24/7 är helt enkelt för att det av försiktighetskäl finns en “operatör” i bilen och det kan man ju förstå att arbeta natt med de omständigheterna det innebär bör undvikas om det går.

Lägg ner är du snäll.

2 gillningar

Nu ska vi inte som trådskaparen skrev bli politiska men jag tror inte du vet vad en facist är.

Jag svarade bara på din fråga om jag har råkat ut för spökbromsningar och det har jag inte eftersom jag inte kör bilar med så dålig komfort eller från företag vars ägare stöttar fascister. Men jag fattar, det är en öm tå.

Jo jag vet vad en fascist är, jag kan också stava till både moral och civilkurage!

Det behöver jag nog källa på för enligt Tesla själva är det invite only. https://www.tesla.com/support/robotaxi/getting-started

00.00 är det – men de kommer öka till 02.00.

Inser du ironin i att den självkörande tjänsten som påstås vara före alla andra inte kan operera dygnet runt på grund av att den är beroende av människor?

Hur går det att konstatera detta samtidigt som man säger att tjänsten ligger före alla andra? :slight_smile:

Nu spårar det lite kompis :slight_smile: Låt @Texan och jag ha en konstruktivt och fint samtal :slight_smile:

1 gillning

Min uppfattning var att spökbromsning inte längre är ett problem i den nya programvaran som beta och robotaxi använder. Problemet härstammar från den gamla autopiloten som dom lade ner och som fortfarande kan finnas i bilar utanför USA som inte aktiverat Beta versionen. Dessutom var radarn källa till många spökbromsingar när signalen inte stämde med kameran. Lösningen var tra bort radarn!

2 gillningar

En av flera olyckor med Tesla och dess ibland nervösa system. Visserligen är inte Tesla ensam att ha problem med sina spökbromsningar, men steget till helt självkörande bilar endast med hjälp av kameror tror jag inte ens Musk innest inne tror på, men så länge han tjänar pengar på att sälja bilar FSD-förberedda, så lär han fortsätta.
Sedan förstår jag det är bittert om man råkar vara Tesla aktieägare och har sett sina aktier falla 45% senaste Musk inhoppsperiod i politiken, eller om man råkar äga Tesla bilar som tappar i 2:a handsvärde.

Hmm, ja det var märkligt. Det får jag backning på för det bör ju vara så när Tesla själv skriver det.

Vet inte om jag ser ironi i det. För mig låter det som en bra lösning för att se till att inget går fel till man samlat på sig data och för att täppa till de luckor som man ofta hittar när man testar mjukvaror. Det finns alldeles för många som önskar Elon och Tesla ondo. Det är ju bara att läsa på Teknikveckan så hittar man ett par :wink:

Jag tror inte jag har påstått att Tesla ligger före alla andra med självkörande bilar. Min åsikt är att om man lyckas med det som Waymo kan så kommer man ha ett försprång och en kostnadsbild som kommer ta lång tid att komma ikapp.

Så kan det vara, men 00:00 är inte dagtid. Möjligen ljust i Norrland på sommaren :wink:

Det håller jag med!

Också sant hehe :slight_smile: