Varför eller varför inte Tesla?

Jag blir alltid så irriterad när det rycker till i ratten och jag inser att jag hade glömt att stänga av funktionen.

Ärligt talat tror jag att antalet människor som funktionen har räddat är noll. Eventuellt kan den ha orsakat några olyckor istället.

1 gillning

Lagstiftarna (EU) har tappat det sen länge…

Gillar din ärlighet, tror de flesta stänger av varningen först efter att varningen dyker upp. Men jag kan ha fel, alltid dumt och tro att alla är som en själv :joy:

Och med S3XY commander på Teslor efter 2024 så får man ett virtuellt finger som stänger av varningen närhelst ”bilen” tycker den ska vara aktiv.

Japp!

Och glöm för hela världen inte att det är 10% rabatt med koden “peteresse” på http://enhauto.com/ :smiley:

2 gillningar

Det finns en till sak jag saknar i Teslas olika bilar. Möjligheten att göra koppling med mobilen motsvarande Android Auto eller Apple CarPlay. Kör mycket med Waze och skulle vilja göra det utan att ha mobilskärmen igång.

Japp – betalpoddar i Apple Podcaster är en annan sak jag saknar.

Varför Tesla , sedan versionerna ser bra ut utvändigt , bra krocksäkerhet , prisvärda . Varför inte Tesla , gräslig inredning , företaget och dess VD - Geni och galenskap är lite besläktat sägs det . Så jag får väl citera en annan stolle ” Detta är mina principer , och om du inte gillar dem … så har jag fler ” . Som man kanske tycker bättre om .

1 gillning

Varför Tesla: Bra förbrukning

Varför inte Tesla: Designen tilltalar mig inte, dyr försäkring, tveksam framtid med dess prioriteringar på annat än elbilar, respekterar inte den svenska modellen, sämst i klassen vad gäller att följa ARN beslut, Teslas sargade varumärke.

3 gillningar

Har man ett väl fungerande system (som i vår E-klass) är det underbart att ha en skyddande ängel som stöttar om man gör misstag. Kör alltid med all förarstöd påslaget !
Skillnaden mot hustruns C40 2024 är monumental, som rycker i ratten och vandrar oroligt på vägen…men har även det påslaget.

Klart irriterande men värt det. Vill ha en extra trygghet.

Varför Tesla: Solklart bäst på elbilsteknologi

Varför inte Tesla: Medioker på att tillverka en BIL (design inne/ute, premiumkänsla, kvalitet mm)

Jag vill ha en bil man vänder sig om efter man parkerat, en bil som är en njutning att köra, en njutning att åka i, en njutning att vara i, en njutning att äga.

Ultimat vore en S-klass cabbe eller 911 cabbe, med Tesla elbilsteknologi !:heart_eyes:
Det bästa av båda världar.

Jag har haft en Model Y 2024 byggd i Berlin i 14 månader nu. Ska strax boka in 13:e(!) service besöket pga skrammel/oljud från baksäte/bakre delen.

Har behövt felsöka bilen själv för att hitta vad som orsakar oljuden och visat för Tesla service för att de ska klara av att åtgärda problemen. Tyvärr har det uppstått nya problem ganska snabbt efter att de bytt ut säten och andra delar men de värsta oljuden är i alla fall lösta och har bara ett oljud kvar att få löst.

Har även upptäckt att det saknats plastpluppar från fabrik på olika ställen när jag gått igenom bilen samt att jag hittat att Tesla service limmat(!) delar som gått sönder istället för att byta delen men de gick med på att byta dessa delar när jag påpekade det.

Så för min del så väntar jag nu på en ID Buzz som precis börjat byggas och Teslan kommer säljas.

Det är uppenbart att jag fick ett rejäl måndagsexemplar och det hade inte varit hela världen om Tesla service hade varit bättre på att felsöka och lösa dessa problem.

Är därför jag alltid köper demoex eller ca 1år gamla bilar, man vet var man får och kan välja ut ett BRA exemplar som har full utrustning. Och så spar man en massa slantar

Roade mig idag på morgonen med att spana in Elbilar på arbetsplatsens personalparkering. Transport / Logistik / Speditör. 5 st Tyskar , en Svensk , 2 st Polestar 2 , 1 st Nissan Leaf , och min Cupra Born , och Noll Teslor . Är det så ? Att det på Erikssons eller motsvarande arbetsuppgifters personalparkering är fullt med Teslor , på grund av att deras anställda lägger större vikt och intresse på den digitala upplevelsen måntro ??? . Jag har ingen aning , har aldrig varit där . Någon som har ? .

Tråkigt! Varför behåller du inte den nu när du fått rätt på det mesta?

Jag tror nog du är något på spåret där. I din branch är man nog inte jättepigg på att se framtiden med autonoma fordon men i branscher där innovationer är nästa produkt så vill man att allt runtomkring, som t.ex. transporter, ska vara direkta och förutsägbara.

Du bekräftar verkligen bilden jag har av Tesla fan boys . Med risk för att göra dig besviken. Jag hade inte en tanke på autonoma fordon när jag skrev inlägget, för det är ju sannerligen inte synonymt med bara Tesla . Det ligger så långt fram i tiden så det är det ingen som bekymrar sig om . Och när det kommer i vissa transporter där en Autonom lastbil kan tänkas klara uppgiften, så är det med stor chaufför brist mer en fråga om hur stor eller liten tillväxten i yrket blir . Och det gäller nog i deras yrke i precis lika hög grad . 1500 tjänstemän på Volvo Cars uppsagda , med precis det typen av arbetsuppgifter, och noll arbetare på fabriksgolvet. Scania 750 anställda tjänstemän varav 400 inom HR på grund av teknisk utveckling AI ? . Den dryga attityd som många Tesla fan boys uppvisar , plus VD och företaget i sig , har gjort att jag aldrig någonsin kommer att ladda på en Tesla laddare . Och jag tror dessutom att ni försvårar omställningen, på grund av att ni blir så förknippade med Elbiar . Tips om hur en Tesla borde utrustas för att rädda en Tesla förare instängd bakom infällda handtag tar jag bort . Jag har egna verktyg så jag kan rädda passagerarna.

Varför inte Tesla ? Självklart . Ändrat inlägg se ovan .

Sen måste man ju inte se utveckling som ett problem heller , utan möjlighet till egen utveckling. Många tidigare Chaufförer på min arbetsplats har gått vidare Två st jobbar nu som lärare på Transport Gymnasiet, två som transportledare, en är transport chef - Norden . Det kan också vara tvärt om , vi har en chaufför som tidigare jobbat som journalist, som bytte till yrket efter att fått uppleva en krympande arbetsmarknad som journalist. Vi har dessutom eget Lok / Container- truckar , och skickar en hel del gods på järnvägen med arbetstillfällen där om man vill . Utveckling förändrar dom flesta yrken , så då gör man bäst i att förändras med den . Hur många bankkontor finns det och hur många jobbar där , jämfört med för 30 år sedan . Postkontor ? . Kommer du att få prata med en sjuksköterska när du ringer 1177 i framtiden ? , eller blir det en dator som ställer frågorna, och svarar med rådgivning baserat på AI ? . Men jag behöver inte , för jag har snart gjort mitt .

Ajdå, var inte meningen att uppröra. Hur ser den bilden ut?

Sant!

Okej!

Bra!