Gillar faktiskt Heather Bronze, man vill ju innerst inne ha lite mer variation på vägarna än svart, grått och vitt ![]()
Forrest lake är min färg ![]()
Också snygg! Känns som det är den man kommer se mest av om man exkluderar standardfärgen.
Du får nog räkna med samma tillägg som på xDrive 50. För mig blir det tillägg på minst 50 tkr (M Sport Edition, 360-kamera, tonade rutor, rattvärme). Problemet för BMW är att en EX60 P10 kostar lika mycket efter rabatt, så trots denna bakhjulsdrivna variant är en EX60 billigare på sista raden.
Misstänkte det. Lite synd. Blir svårt att sälja in här hemma att betala nästa 700tkr för en bil och inte få 360-kamera, tonade rutor och rattvärme utan att betala 50tkr extra.
Ibland är aprilskämten bättre än verkligheten. Volvo EP 60 pickup i Teknikens Värld tyckte jag var riktigt snygg . Jag åker ju till 90 % själv i bilen och resterande 9,99 % med endast gumman bredvid . Hade kunnat passa mig iallafall, smidigt med ett flak många gånger .
Skämtet fick följden att jag nu söker på Chevrolet El Camino och Ford Rachero på blocket iallafall. En gammal dröm som kanske kan bli verklighet på ålderns höst . Finge ju bli sommarbil/ entusiast / nyttobil . Jag mötte en Maxus pickup på byn igår , men en sån blir lite för mycket lastbil för vardagsbehov.
Trevliga och praktiska bilar, en ute/bakkie för folket! Synd att vi har ett klimat som mer talar för skåp, annars tycker jag de är supercoola (eller tidiga Toyota Hilux från 70-talet, innan de svällde upp). En Subaru Brat väcker också habegär, finns de som konverterats till eldrift.
Då va produktionen igång av Nya EX60 ![]()
Gillar det där Made in Sweden. ![]()
Sedan har jag för mig att jag läste någonstans att kommande EX40 inte ska byggas i Sverige. Någon som vet hur det ligger till med det?
Košice, Slovakien.
Så då verkar det som ett gäng människor har fått provköra EX60 i Barcelona. Jag hoppas verkligen @Esse och @cgullin var inbjudna! Ser fram emot den 20e maj när embargot lyfts ![]()
Härligt, så avundsjuk! Vet inte hur jag ska välja mellan EX60 eller den stundande P4 kombi…
Sett min andra EX60 på väg till jobbet imorse.
Otroligt snygg bakifrån ![]()
Låg bakom ett tag och spanade för att sedan glida om.
Övriga vinklar var av naturliga skäl svåra att bedöma utan risker.
Kul att den lilla förarskärmen ändå rymmer kartan ![]()
Inte många linjer som harmoniserar på den instrumentpanelen. ![]()
![]()
Jag tycker förar skärmen ändå är hyffsat stor.. betydligt större än på ex90. Gillar konceptet att ha den långt fram, de var bättre än förväntat får jag säga.
Instämmer , och att den sitter hyfsat högt upp så man har kvar vägen i synfältet , om man måste pilla på den . Helst inte för trafiksäkerhetens skull . På skumpiga Svenska vägar blir det svårt att träffa rätt , så stöd för handen tycker jag att jag behöver . Tur att jag har stora händer så jag kan lägga fingrarna på toppen av skärmen och trycka med tummen .