Jag tycker den nya ex60 skärmen framför ratten är betydligt bättre än den på ex90.
Hade interiören i EX60 sett ut som i EX90 men med liggande skärm hade jag varit mer såld. Just förarmiljön är det jag är mest tveksam till, men ska bli spännande att provköra själv. Ser fram emot 20 maj när embargot för recensionerna släpper!
Vet inte ska väl säga att jag inte suttit (och fått åka med) i EX60 ännu men jag har tillbringat åtskilliga mil i en 2025 EX90 och första mötet tyckte jag det kändes som om man Teslafierat den men enkelheten funktionen och materialen växte på mig fantastiska stolar en portrait skärm i mitten och en förardisplay där den ska sitta bakom ratten mitt framför föraren enkla raka linjer i instrumentbrädan gav harmoni faktisk lite känsla av Japan
Av bilderna på EX60 att dömma känns det hela lite lösryckt förar och mittskärmen känns mer som en eftertanke “OJ var ska vi sätta dom här” och dom stökiga linjerna som går lite upp och lite ner blir inte harmoniska
När Peugeot 2012 introducerade Peugeot i-Cockpit med förarskärmen uppe vid vindrutan och man skulle se över ratten upptäckte jag att med den styrkan på glasögon jag måste ha för att köra såg jag i princip inte vad som hände på förarskärmen kanske ett Old People problem men ändå…
Tycker en som i över tio år jobbade främst med interiör och ergonomi på Nissan Design Center So Cal
Väntar med spänning på att se den IRL EX60 har alla förutsättningar att bli en make it or break it bil för Volvo
I mitt tycke är ex60 skärmen mycket bättre än Peugeot och jo även ex90. Jag gillar verkligen nya ex60 men å andra sidan alltid gillat Volvo så kanske lite påverkad på så sätt.
Man ja du får ju såklart prova och se.
Jag har också alltid gillat Volvo (men kanske Polestars förarmiljö ännu mer på senare tid). Det jag framför allt saknar i EX60 är en vettig mittkonsol som man kan vila armen på om man vill. Jag är lite rädd att den nya interiören blir för mycket familjebuss, och att man inte kan vila högerhanden på något annat än ratten i köer osv.
Det ska bli spännande att prova mer ordentligt, den snabba provsitten i januari när jag var väldigt positiv börjar blekna.
Mittkonsolen på Polestar 2 som ibland får kritik tycker jag är toppen just pga detta. Nu tycker jag det är svårt veta vad jag ska göra med armen när jag kör andra bilar. Har blivit helt intuitivt för mig att vila armen på mittkonsolen. Jättelyxig känsla.
Jag håller med helt! Saknar mittkonsolen från min tidigare Polestar 2 varje dag. Är dock skönt med två mugghållare på längre resor ![]()
Ja mittkonsol är ett krav. Sitter väldigt bra i en Polestar 2.
Men varför mugghållare?
Har aldrig fattat grejjen, förklara.
Har man kaffe där blir blir det kallt och en 50cc ramlar ut…
Dags att göra sig ovän med alla här då för den mittkonsolen är anledningen till att jag aldrig skaffat en Polestar 2. Det borde vara den självklara bilen för mig men den mittkonsolen är så stor, tar upp så mycket plats och är helt opraktisk. Den är verkligen design före funktion och två mugghållare är en dealbreaker för mig ![]()
![]()
Att mittkonsol är ett krav för mig innebär inte att den i P2 är bra. ![]()
Många bilar har löst det bättre: förvaring med täckbar lucka, där även två fällbara drickshållare finns. (Mina alltid infällda som ni säkert insett) Tex Merca som dessutom har armstöd med gott om plats och öppnar i två delar.
Jag gillar designen och lösningen i EX60. Jag gillar att ha gott om utrymme för mina ben och har hittills bara suttit riktigt bra i Kia EV3 av de bilar jag testat av just den anledningen. Tror jag skulle sitta och trivas bra i Volvo EX60 med den lösningen den har. Som nämnts så behöver armstödet testas förstås, men det ser lovande ut av det man sett tycker jag.
Gillar också luftigheten det ger. EX30 är verkligen inte en favorit hos mig men gillar mittkonsolen och EX60 har ju tagit den designen ![]()
Någon svensk tiktokare som fått provköra med Håkan Samuelsson
Är det ett påstående eller en fråga?
Det saknas skiljetecken på din mening.
Löjlig och onödig kommentar.
Håller med
Språkforum finns det mängder av detta är ett elbilsforum där elbilar och andra elfordon diskuteras Vi är alla olika och tycker olika då uttrycker vi oss också olika med eller utan skiljetecken
Är så trött på “har inte ditt tangentbord punkt”
Det kan man ju tycka. Vet du om det var en fråga eller ett påstående, för det vet inte jag?
Brukar du få den frågan?
Vet du inte att en mening får helt olika betydelser beroende på vilket skiljetecken man använder?
Sen blir ju texten mycket enklare att läsa och förstå om man använder punkter.
Kan/vill du svara på varför du inte använder punkt i dina meningar/texter?
Med tanke på att det fanns en länk så kanske du hade kunnat lista ut det.