Clickbait troligen. Eller “på papperet”-siffror som inte är realistiska i trafiken
Varför tror du det och gäller det bara Volvo då eller?
Tänker på Volvo Kristian
Info om ett obefintligt fordon och vad influencers och YouTubers tror och tycker har inget värde för mig jag måste köra bilen och bilda mig MIN åsikt
Men dream on……
@Sportbilsentusiasten @J.Erasmie
Ni kanske känner Volvo kristian bättre än mig, men det är ju inte hans siffror som han förmedlar, utan det är ju det Volvo säger! Hans personliga saker han lägger ut brukar vara både ris och ros, även med sina egna bilar.
Måste säga att det är fräckt och onödigt att du ständigt sågar de som lägger ut den typen av information och som recenserar bilar, när du osett säger att det bara är värdelös influensers och Youtuber information @J.Erasmie
Kanalen är ju inte enbart för dig och skulle den vara så, varför skulle du då skriva inlägg till dig själv! ![]()
Det där har du nog missuppfattat jag sågar dom inte jag bara säger att jag har ingen användning för det för jag bildar mig MIN uppfattning om bilen i fråga om den intresserar mig genom att köra den vi kan ju ha helt olika uppfattningar så varför ska jag förvänta mig något eller bara inte bry mig för någon påstår något Information om en bil som inte finns ännu vare sig den kommer från tillverkaren eller influencer är ju egentligen ganska ointressant och mest klick-bait eller hur
Vi väljer ju alla vad var och hur vi tar till oss information jag kan ju vara en gammal stubbgubbe men när jag började använda internet i USA på 80talet sas det att “Du ska veta att allt på internet kanske inte är sant” och den devisen lever jag fortfarande efter
För mig är en framtida EX60 helt ointressant Jag trodde och hoppades att EX90 skulle vara en höjdare men den levde verkligen inte upp till förväntningarna även om den höjdes till skyarna i tidiga provkörningar föll den platt som en pannkaka
Precis, så varför struntar du inte bara att kommentera den typen av inlägg bara, istället för att såga inlägg som du själv inte tittar på!
Appropå omdömen om ett “obefintligt fordon som du dömde ut från influensers och Youtubers” på EX60 som bygger på en nyare plattform än Volvo EX90. Hur intressant är den informationen från dig isåfall. ![]()
Vi får se vad den nya EX60 levererar nästa år. Sedan får marknaden som vanligt bedöma om det var modigt, eller dumdristigt att hausa bilen till den höga nivån av Volvo cars.
Det vore verkligen ett stort avbräck om den inte infriar åtminstone delar av det som kommunicerats ut i data och blir en stark konkurrent i klassen!
Arbetstillfällen behövs verkligen i Sverige för fordonsindustrin och både Volvo och Polestar behöver nog lyckas med sina kommande bilar nu, annars kan det bli riktigt kärvt tyvärr!
Åkte förbi en “Volvo 2025” enligt bilregistret idag, duktigt maskerad. Ger kanske inte jättemycket men stor chans att det är EX60.
Japp!
Kul, snyggt fångat!
Volvo Kristian antyder i sin video att den inte får vanliga dörrhandtag utan knapp för att öppna som Mach-e. På dessa bilder tycker jag det verkar stämma, för inte kan man öppna dörren med de där fake-handtagen i alla fall. Känns som ett väldigt märkligt beslut tycker jag.
Ser även ut att vara karmlösa dörrar?
Med tanke på hur mycket förseningar och buggar nya Volvo modeller har haft är det onekligen högt spel att utlova det Volvochefen utlovar.
Vågar man till exempel köpa en 2024 EX30? Mycket trevlig bil men vi valde C40 istället delvis beroende på de buggar vi upplevde på provkörningarna och läste om i pressen.
Och vår C40 har buggat tämligen regelbundet.
Men trots det en mycket trevlig bil total sett givet kostnaden vid ett begagnat köp.
Att bilar har buggar är ju tyvärr en normalitet i dagens läge, så där är väl inte Volvo unika på något sätt. Jag tror mycket handlar om att man använder OTA som ett sätt att slippa de nödvändiga kostsamma tester som all mjukvara måste genomgå, innan det borde släppas ut i produktionsbilar. Det man slipper med att välja äldre generationer av plattformar av bilar, är ju ibland långa perioder av återkallelser för fel som inte kan lösas med mjukvaruppgraderingar.
Så där tänker jag som dig att man säkrast väljer några år gamla modeller så slipper man allför mycket strul iallafall och sedan får man hoppas att de har snabba OTA uppgraderingar med alla buggar de utvecklar ![]()
Bra och skarpa närbilder ![]()
Såg att det finns lite data redan på car.info om än väldigt sparsamt hittills. Men om dragvikten stämmer, så är det ju rätt så bra.
Usch, så dörrar som fryser fast i vintern alltså?
Synd att idiotin inte försvunnit än. Helt värdelöst att behöva få ångest varje gång man försöker öppna bilen eftersom det ibland inte funkar. Likaså inte alls kul med karmlösa dörrar, det gör ont att bli attackerad i bröstet av tunna glasdörrar.
Det är så tragiskt att man är så mycket sämre på att designa bilar idag än för 10-15 år sedan.
Haft många bilar utan dörr-ram, inga problem på BRA konstruerade bilar.
Jag har funderat vidare på var EX60 kommer hamna prismässigt den 21 januari. Jag kan inte tänka mig att modellen med längst räckvidd blir dyrare än motsvarande iX3 med tanke på vad Volvo har sagt hittills om att den är billig att tillverka och ska kosta motsvarande som XC60 PHEV. Sedan kan de såklart paketera utrustning på lite olika sätt än BMW vilket ställer till det. I EX90 och ES90 tar Volvo 25 000kr extra för Pilot Assist medan BMWns motsvarande system ingår som standard, vilket gör det lite lurigt.
Mina senaste gissningar (både pris och räckvidd) är som följer:
Single motor Extended range 650 km WLTP
Denna tror jag inte kommer finnas till försäljning under första året i Sverige, leverans på denna är troligen under 2027, så priserna presenteras nog inte ännu.
Plus 599 900kr. Ultra 669 900kr.
Twin motor 700 km WLTP
Plus 659 900kr. Ultra 729 900kr.
Twin motor Performance 820 km WLTP
Plus 719 900kr. Ultra 789 900kr.
Om Pilot Assist istället ingår som standard gissar jag att priset kommer vara + 20 000kr över hela linjen.
Således kommer intropriset i Sverige vara 659 900kr vilket medför att EX60 kommer anses väldigt prisvärd när den presenteras för att sedan bli ännu billigare under 2027. Vad tror ni, är detta för ”positivt”? ![]()
Ja tyvärr. Hoppas det blir en superbil till superpris som har noll buggar, som kan levereras snabbt - men historiken talar mot det.
Att sedan chefen går ut och snackar upp bilen så mycket som han gjort, var väldigt dumt och ostrategiskt.
Speciellt då MB och BMW just släppt kanonbilar, för vem köper en Volvo om dessa är bättre till liknande pris?
Sedan har vi kineserna…
Bevingat citat på ett svenskt bilforum. ![]()