Nu kan man iof ta med hela citatet.
Men jag köpte en fullutrustad C40 Twin Ultimate till hustrun i somras…var mest för pengarna i den prisklassen. Men i klassen över, herregud vad fina bilar som nyss släppts !!
Förstår inte varför EX60 skulle vara lika fin som iX3 och GLC? Det är visserligen subjektivt vilken man tycker bäst om, men om mina gissningar stämmer så kommer EX60 vara avsevärt billigare än GLC med motsvarande specifikation och något billigare än iX3. Återstår att se om jag har rätt ![]()
Billigare än GLC tror jag absolut, Mercedes tycker jag har missat bollen helt på paketlösningar och den blir snabbt riktigt dyr tyvärr.
Vi hoppas den blir billigare än både MB och BMW, annars blir det tufft
https://alltomelbil.se/officiellt-volvo-ex60-far-810-kilometer-rackvidd/
Ser ju väldigt lovande ut ![]()
Verkligen! Kul med nya bilder och info! Helt rätt alltså att den kommer med 81 mils räckvidd och 400 kW.
Men blir en 7-sitsig?! Eller vad är det annars för ”avdelning” i bagagegolvet precis framför baljan under lastgolvet…?
Vid närmare eftertanke är det såklart lastgolvet över baljan som fälls fram…
Var den här pressreleasen planerad av Volvo? När den dök upp hos mig så fick man nästan känslan att någon tryckt på fel knapp och skickat ut det på fel dag. Det var ju den 21/1 som vi laddat inför ![]()
I ett liknande reportage i Carup stod det att den skulle få 10 års garanti på högvolts batteriet . Det var siffran av alla siffror som mina ögon fastnade på . Hoppas att det stämmer. Tänk om fler skulle följa efter , det skulle jag verkligen tycka om .
Här kan du läsa om hur 10 års batterigaranti går till hos Volvo: Nu har Volvia världens längsta elbilsförsäkring | Volvo Car Retail
Det där är ju en försäkring inte en garanti
På tal om garanti Gubbar som Tjötar om Bilar konfronterade VW Sverige kommunikationschef om ID.7 och snedslita däck har inte hört någon steppa runt ämnet bättre än Carl Dyall Han gav mig rätt på några punkter om “GoodWill” men gav inga konkreta svar Gubbarna verkade inte helt nöjda
Herrarna @Esse och @cgullin verkar inte vilja spekulera så mycket om EX60 längre… Har ni redan fått se den?![]()
Mindre än två veckor kvar nu, så snart vet vi allt ![]()
Typisk grej som varken kan bekräftas eller förnekas.
Det är lugnt. Men är bilen bra??
Klart den är! Men hur bra vet vi snart…
Glad att vi valde C40 och Volvoföräkring. Gäller detta även Polestar?
Försäkring med självrisk i 10år/25k mil är jättebra.
Volvo Cars batterigaranti i 8 år/16k mil är närmast standard idag.
Det är ju fantastiskt med megacasting när stora delar av bilarna kan gjutas i ett stort stycke, typ Tesla och nu Volvo. Det finns ju många fördelar med det, inte minst tillverkningskostnader, men hur blir det med eftermarknaden tänker jag.
Bilar rostar förstås knappt längre där de flesta biltillverkare lärt sig med åren hur man undviker rost på bästa sätt, men jag tänker kostnader att ersätta delar vid krock m.m, där man tidigare hade reservdelar iform av skärmpartier m.m som man kunde beställa från lager och lätt kunde bestämma försäkringskostnader för byte och lackning av ett skärmparti. Hur funkar det om man lämnar in en krockskadad volvo EX60 framöver för att laga en krockskadad skärm t ex.?